Jag bloggar, alltså lever jag

Äntligen börjar det kännas som sommar igen! Efter de fantastiska dagarna i maj har det ju varit konstant KALLT. Med variationerna kallt & blåsigt, kallt & regn, kallt & ännu kallare eller kallt & hagel.

Idag har jag och Meja haft en mysig dag, jag tog ledigt för att jag ville vara med henne lite. Det är så trist att lämna henne på dagis när det bara är tre andra ungar där och ingen av hennes "favoritkompisar". Jobbiga lämningar, mycket gråt och mamman har ångest.

Vi åkte på hemlig picnic och efter att ha provianterat lite hamnade vi på Aronsbadet. Meja har tjatat varje dag i flera månader, så det var väl på tiden. Mycket nöjd tjej! "Det här ÄR ju Aronsbadet, mamma". Vi läste varsin tidning, fikade lite, Meja badade bara pyttelite men duschade varmt så länge någon ville hjälpa henne att starta om duschen på knappen hon inte nådde. Tremänningen William hade stort tålamod!

 
Meja låg och läste högt, länge och väl.



Dränkt unge med alldeles för stor glass.




För att återkoppla till det tidigare inlägget om sömn, så har det inkommit ytterligare tre bidrag till fotoserien 'Konsten att sova'..


Det vore synd att säga att hon var vidare söt



Halvstående sömn, nån som antar utmaningen?



Pappas säng, skönast halvvägs ned i sladdhärvan.
(Men LUGN, det finns alltid ett hav av båttidningar som dämpar den värsta smällen)




I söndags var vi till Harrträsk! Eva, Erik, Ruben och Axel hade bjudit oss på middag! Glömde plocka fram kameran men på hemvägen såg vi denna fina regnbåge;





Och i lördags var vi också bortbjudna, sommarfest på Paprikavägen i Sävast. Fångade fem små kusiner på bild!


Linnéa, Ellen, Molly, Malte och Meja




Albin har även passat på att gå ut trean!


Skolavslutning 2010


Meja och Malvas årliga skolavslutnings-gung




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0