Fars dag och sånt.

Jag kan irritera ihjäl mig på folks uttal av fars dag. Det heter FARS DAG och inte farsta. Farsta är en förort till Stockholm. Då det så. Men är det ett ord eller två?

Per blev iallafall väckt av två barn med varsitt paket på söndag morgon, och sen åt vi tårta till frukost! Eller, efter frukosten kanske jag ska säga. Meja var eld och lågor, TÅRTA på morgonen!! Men när det väl kom till kritan ville hon inte ens ha..


Prinsesstårta från Condis!


Efter frukosten var det dags för barngympan och Meja skuttade glatt iväg med pappa. Hon är alltid så laddad, väljer kläder och fyller vattenflaskan.



Dagens gympaoutfit..


I måndags var det två trötta Bolibompahjältar i soffan, jag var tvungen att ta fram kameran. Observera Mejas sovstil, tror ni att hon fick någon luft? Hon var helt rutig i ansiktet när jag bar in henne till sängen.


Snark!


Ikväll har vi varit till Hertsön och hälsat på hos Fredrik, AK, Viktor, William och Gustav. Det var SÅ länge sen och Meja frågar  V A R E N D A  dag om hon inte ska få "åka till Gustav annan dag". I morse hade jag inte hjärta att säga nej utan gjorde upp med AK att vi skulle ses på kvällen. Vi beställde hem mat från Mamma Mia och fikade sedan Frediks kladdkaka framför brasan. Mysig kväll. Skön fåtölj har dom! :)

Nu är det godnatt härifrån!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0